Culoarea anului 2018, o nuanţă de mov botezată „ultra-violet”, a fost aleasă, zilele trecute, de către celebrul Institut „Pantone” din New Jersey, SUA, considerat a fi autoritatea internaţională în materie de culori. Vom regăsi, așadar, această culoare în modă, design interior, artă, film, clipuri muzicale, reclame, dar și în alte domenii care au la bază creativitatea și ingeniozitatea. Institutul Pantone descrie această nuanță de violet drept „provocatoare”, o culoare ce invită la reflecţie reprezentând individualitatea şi spiritualitatea. Potrivit companiei, această culoare face aluzie și la misterele cosmosului, la necunoscut.„Culoarea stabilită de Pantone a ajuns să însemne mult mai mut decât ceea ce este în trend în lumea designului. Acum reprezintă cu adevărat nevoile lumii din prezent”, a spus Laurie Pressman, vicepreşedinte al Pantone Colour Institute.
„Trăim într-o lume în care este nevoie de inventivitate şi imaginaţie. Acea inspiraţie pentru creaţie cu care este asociată culoarea Pantone 18-3838 ultra violet, care ne ridică nivelul de conştientizare şi potenţialul. De la explorarea noilor tehnologii şi a unei părţi mai mari din galaxie, la exprimarea artistică şi reflecţia spirituală, culoarea violet reprezintă ceea ce urmează să vină”, a spus Leatrice Eiseman, director executiv al Institutului. În fiecare an, experţii în culoare de la Pantone Colour Institute stabilesc culoarea anului făcând analize în domenii precum design, film, gastronomie, modă, artă şi divertisment, precum şi în ceea ce priveşte materialele, turismul, sportul şi tehnologia. Culoarea anului 2017 a fost „verdele proaspăt“, iar pentru 2016 au fost alese, pentru prima dată, două culori: roz-cuarţ şi albastru-seren.
Dincolo, însă, de ceea ce stabilesc specialiștii, „culoarea anului” rămâne pentru fiecare, cea potrivită, cea care aduce vibrații pozitive, care insuflă încredere, o stare de bine și care se mulează pe preferințele sau gustul fiecăruia.
flacara violet marca Basescu